public class Main extends Frame implements Runnable, KeyListener {
Boolean spieler1o=false;
Boolean spieler1l=false;
Boolean spieler1r=false;
Boolean spieler1u=false;
Boolean spieler2o=false;
Boolean spieler2l=false;
Boolean spieler2r=false;
Boolean spieler2u=false;
int x1=60, x2=20, y1=50,y2=100;
public Main()
{
setSize(640,480);
setVisible(true);
addKeyListener(this);
}
@Override
public void paint(Graphics g)
{
g.fillOval(x1, y1, 10, 10);
g.fillOval(x2, y2, 10, 10);
}
/**
* @param args the command line arguments
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO code application logic here
Main h = new Main();
}
public void keyTyped(KeyEvent e) {
}
public void keyPressed(KeyEvent e) {
if(e.getKeyCode()== e.VK_UP)
{
spieler1o=true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_DOWN)
{
spieler1u = true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_RIGHT)
{
spieler1r=true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_LEFT)
{
spieler1l = true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_W)
{
spieler2o=true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_S)
{
spieler2u = true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_D)
{
spieler2r=true;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_A)
{
spieler2l = true;
}
}
public void keyReleased(KeyEvent e) {
if(e.getKeyCode()== e.VK_UP)
{
spieler1o=false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_DOWN)
{
spieler1u = false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_RIGHT)
{
spieler1r=false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_LEFT)
{
spieler1l = false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_W)
{
spieler2o=false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_S)
{
spieler2u = false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_D)
{
spieler2r=false;
}
if(e.getKeyCode()== e.VK_A)
{
spieler2l = false;
}
}
public void run() {
Thread.currentThread().setPriority(Thread.MIN_PRIORITY);
while(true)
{
try {
if (spieler1o) { y1--; }
if (spieler1u) { y1++; }
if (spieler1l) { x1--; }
if (spieler1r) { x1++; }
if (spieler2o) { y2--; }
if (spieler2u) { y2++; }
if (spieler2l) { x2--; }
if (spieler2r) { x2++; }
repaint();
Thread.sleep(10);
} catch (InterruptedException ex) {
Logger.getLogger(Main.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
}
}
}
}