hallo
hab mich jetzt entschlossen mich hier anzumelden weil ich nicht weiterkomme
und zwar hab ich hir ein simples applet:
ich möchte hier ein button einfügen der einen restart des ganzen im applet ausführt
Danke im Vorraus
hab mich jetzt entschlossen mich hier anzumelden weil ich nicht weiterkomme
und zwar hab ich hir ein simples applet:
Code:
import java.applet.Applet;
import java.util.*;
import java.awt.*;
public class SimpleDraw extends Applet {
Vector drawnShapes;
Choice shapeChoice;
Choice colorChoice;
/** Create the Graphic User Interface (GUI). */
public void init() {
drawnShapes = new Vector();
shapeChoice = new Choice();
shapeChoice.addItem("Circle");
shapeChoice.addItem("Square");
add(shapeChoice);
colorChoice = new Choice();
colorChoice.addItem("Red");
colorChoice.addItem("Green");
colorChoice.addItem("Blue");
add(colorChoice);
}
/** Draw all the shapes. */
public void paint(Graphics g) {
Shape s;
int numShapes;
numShapes = drawnShapes.size();
for (int i = 0; i < numShapes; i++) {
// casting (Typen-Konvertierung): circle -> shape bzw. square -> shape
s = (Shape)drawnShapes.elementAt(i);
// When the shape draws, circles and squares each invoke their own
// draw method, depending on which shape this is.
s.draw(g);
}
}
/** Create a new shape. */
public boolean mouseUp(Event e, int x, int y) {
Shape s; // This shape will be either a circle or a square.
String shapeString = shapeChoice.getSelectedItem();
String colorString = colorChoice.getSelectedItem();
if (shapeString.equals("Circle"))
s = new Circle();
else
s = new Square();
if (colorString.equals("Red"))
s.color = Color.red;
else if (colorString.equals("Green"))
s.color = Color.green;
else
s.color = Color.blue;
s.x = x;
s.y = y;
drawnShapes.addElement(s);
repaint();
return true;
}
}
/** Shapes provide common characteristics for the circle and square. */
abstract class Shape {
static public final int shapeRadius = 20;
Color color;
int x;
int y;
abstract void draw(Graphics g);
}
/** Draws and maintains circle information. */
class Circle extends Shape {
void draw(Graphics g) {
g.setColor(this.color);
g.fillOval(this.x - shapeRadius, this.y - shapeRadius, shapeRadius * 2, shapeRadius * 2);
}
}
/** Draws and maintains square information. */
class Square extends Shape{
void draw(Graphics g) {
g.setColor(this.color);
g.fillRect(this.x - shapeRadius, this.y - shapeRadius, shapeRadius * 2, shapeRadius * 2);
}
}
ich möchte hier ein button einfügen der einen restart des ganzen im applet ausführt
Danke im Vorraus